Ličko Lešće, Otočac i Brinje

29.05.2012.

Nisam naučila ni prva slova a već sam znala za Liku i njihove bisere. Slučajno!
Gdje sam se rodila sve je vrvilo mladošću i sirotinjom, koja se micala gdje
god je bila i najmanja šansa za neki poslić. U to vrijeme, naši kršni momci
išli su na rad u Liku, vjerojatno se radila cesta, tada o tomu nisam razmišljala.
Znam i to da su kod kuće ostajale djevojke i mlade, netom udane žene.
>Jedna od njih je bila i Marija, trudna sa svojim drugim djetetom, ali do iznad
ušiju zaljubljena u svoga Juru. Plakala Marija k'o kiša, znala je da on neće
doći do Božića, nema telefona, pisma će stizati, ali to nije dovoljno. Znam
da je on (mimo pravila tadašnjeg seoskog življenja), pred autobusom, čvrsto
zagrlio Mariju i podigao je od zemlje, na čuđenje naroda seoskog, te zapjevao
iz svih grla, prateći note gange:" Ličko, Lešće, Otočac i Brinje, Mare moja ne
zaboravi me". Otada me zaintrigirala Lika, koju sam tijekom godina upoznala,
često prolazila, posjećivala, ne upoznavši niti jednog medvjeda, ali se svaki
put podsjetim na to pjevanje svoga susjeda, dok je u duši sigurno plakao.
Zavoljela sam Liku, još više kad sam proteklih par godina bila prisiljena
koristiti usluge HZZO-a, na čelu čijeg ministarstva je opet bio Ličanin, čak
sam ga slušala i kako pjeva, pa mi je pjesmom ublažio birokratskozdravstvene
muke. Prolazimo nedavno kroz Liku i hoću ja posjetiti Gospić, hoću se
pokloniti mjestu odakle je, hoću se na licu mjesta uvjeriti kakva to mora biti
zemlja koja je iznjedrila najvećeg doktora od ženskih organa, koji je isto tako
bio i dobar ministar i nije važno ono prebrojavanje "jajašaca". Kad sam došla,
zaboravih razlog posjete, naišla sam na vanserijsku gostoljubivost, otišla
dalje do grla napunjena sirom, pršutom, a u gepek silom ugurano krompira,
i još nekih proizvoda domaćih proizvođača. Nisam zavoljela Liku ni zbog
krompira ni ministra zdravstva, kao ni veprova buta koji mi je završio u gepeku
(prtljažniku), pjesma koju sam slušala u djetinjstvu, trajno je ostala u sjećanju
i sve ove godine poticala želju za upoznavanjem ove jedinstvene regije.
Ako želite šetati šumom ili hoditi drumom, piti najčišću vodu, "divaniti" s naoko
hladnim, ali istinski srdačnim pukom, nemojte da vaš naum spriječi neki medo,
vepar ili jelen "rogonja", vjerujte, puno više imenovanih ste ostavili u svom
okruženju, ali u ljudskom obliku, idite u Liku, liči.

Autor: Malo ti, malo ja

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.